Agricultural Organization of Qom

رهبری
امروز شنبه 06 مرداد 1403
منتشر شده در تاریخ شنبه 06 اسفند 1401

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد:

افتتاح پردیس کشاورزی با هدف هم افزایی و نظام‌مندی ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

ایسنا/قم رییس سازمان جهاد کشاورزی قم هدف از افتتاح پردیس کشاورزی را هم افزایی، جانمایی و نظام مند شدن تمام ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و نخبگانی به عنوان بازوی کمکی بخش کشاورزی عنوان کرد.

محمدرضا حاجی رضا امروز ۴ اسفندماه در  مراسم رونمایی از سند الگوی کشت کشاورزی استان قم و امضای توافق‌نامه دهکده پردیس کشاورزی قم که با حضور سید مجتبی خیام نکوئی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، محسن جهانشاهی رئیس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، و جمعی از مدیران استان در سالن کرامت استانداری برگزار شد، عنوان کرد: بررسی عملکرد مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی و مقایسه‌ی کارکردها و فعالیت‌های دهه ۵۰ و وضعیت فعلی با آمار بالغ بر ۸۰ میلیون نفر جمعیت و تولید بیش از ۱۲۵ تن کالا و مواد غذایی مورد نیاز جامعه نشان می دهد وضعیت امروز ما مطلوب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع کشاورزی و افزایش جمعیت در راستای حفظ و تامین امنیت غذایی نیازمند نگاه عالمانه به بخش کشاورزی هستیم.

حاجی رضا یکی از مولفه‌های مهم در راستای رسیدن به امنیت غذایی را اجرای برنامه هایی همچون کشاورزی قراردادی و الگوی کشت دانست و گفت: امیدواریم بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر استان و برنامه‌های ابلاغی عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: تجربه خوبی در حوزه الگوی کشت در استان قم طی چند سال اخیر وجود دارد و با نگاه منطقی و عالمانه، مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان و بهره برداران با مفاهیم الگوی کشت و نیازمندی‌ها، مسائل و مشکلات آشنا هستند.

حاجی رضا  هدف از افتتاح پردیس کشاورزی را هم افزایی، جانمایی و نظامند شدن تمام ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و نخبگانی به عنوان بازوی کمکی بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی و استانی بر محدودیت‌های موجود بر سر راه فعالیت‌های کشاورزی در قم غلبه کنیم و در این راستا زیر ساخت‌های لازم برای تولید، انتقال و کاربرد دانش‌ در این بخش را با بهره‌برداری از دهکده پردیس کشاورزی فراهم کردیم.