Agricultural Organization of Qom

رهبری
امروز یکشنبه 18 شهریور 1403
منتشر شده در تاریخ شنبه 30 تیر 1403

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سالجاری برنامه تغذیه گیاهی از طریق محلول پاشی مزارع غلات همزمان با مبارزه بر علیه آفات و بیماری‌ها در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می‌شود.

رضا لطیفی زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: در همین رابطه برای موفقیت اجرای برنامه یاد شده، شبکه مراقبت در مناطق مختلف با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل و ضمن ارائه نکات آموزشی مورد نیاز، توصیه‌های فنی لازم نیز به کشاورزان و بهره‌برداران استان انجام شده‌است.

وی افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان از مهمترین نتایج اجرای همزمان عملیات محلول پاشی برای تغذیه گیاه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در کنار هم است؛ این روش طی سال‌های اخیر مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته است و سال گذشته محلول پاشی برای تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات در ۱۱ هزار و ۳۴۵ هکتار از مزارع قم صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی و آموزشی برای همراه ساختن هرچه بیشتر کشاورزان استان با روش‌های جدید تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها از جمله سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم است و در این راستا شاهد همکاری خوب بهره‌برداران هستیم.