رهبری
امروز چهارشنبه 02 آبان 1403
منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 09 اسفند 1402

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از لزوم تغییر الگوی کشت قم به سمت گیاهان کم آب بر و مقاوم مانند تریتیکاله خبر داد.

محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در همایش قصیل غلات گفت: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی و اجرای علمی الگوی کشت دو ماموریت مهم جهاد کشاورزی در استان است تا تولید و اشتغال بخش کشاورزی پایدار بماند.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌های متنوعی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت که یکی از این برنامه‌ها ورود ارقامی است که با شرایط اقلیمی استان سازگار هستند.

حاجی رضا گفت: یکی از مهم‌ترین ارقام که در حوزه زراعت استان در ۳ سال اخیر وارد شده، تریتیکاله، از خانواده غلات است که امسال حدود ۷۵۰ هکتار از از عرصه ۳۰ هزار هکتاری کشت غلات استان زیر کشت این محصول قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ترویج کشت تریتیکاله از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، افزود: با هدف‌گذاری‌های انجام شده کشت تریتیکاله در سال آینده حداقل به ۲۰۰۰ هکتار در سطح اراضی کشاورزی استان می‌رسد.

وی افزود: ترویج کشت تریتیکاله در جمع تولید کنندگان، مصرف کنندگان و صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار بدنه کارشناسی و محققین کشاورزی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است تا مباحث تولید و برداشت و اقتصادی بودن و دغدغه‌هایی که کشاورزان دارند برطرف شود.