رهبری
امروز چهارشنبه 02 آبان 1403
منتشر شده در تاریخ شنبه 16 دی 1402

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، سیدمحمد آقامیری درمراسم اختتامیه دومین گردهمایی آموزشی نمایندگان حاکم شرع و مدیران امور اراضی سراسر کشور ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: قانون اصلاحات ارضی در دهه ۴۰ موجب خرد شدن اراضی کشاورزی شد، اما درحال حاضر با تصویب قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی تلاش‌های خوبی برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی جامعه و استقلال کشور را تهدید می‌کند، نباید اجازه دهیم اراضی کشاورزی تبدیل به ویلا شود.
آقامیری ادامه داد: رفع تداخلات اراضی از طرح‌های بسیار باارزش است که مشکلات مردم را رفع می‌کند و پرونده‌های موجود در محاکم قضایی را کاهش‌ می‌دهد؛ لازم است این طرح نیزبا دقت و سرعت کافی در کشور اجرا شود.
وی تصریح کرد: از آنجایی که اساس دولت مردمی است، باید در موضوع رفع تداخلات که مشکلات مردم را حل می‌کند، دقت کافی اعمال شود.
استاندار قم گفت:منابع طبیعی، مراتع و اراضی کشاورزی سرمایه‌های کشور است و نباید اجازه دهیم با ویلاسازی از دسترس مردم خارج شود.
آقامیری اضافه کرد: باید تلاش زیادی برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی انجام شود، چون این موضوع به تأمین امنیت غذایی جامعه مرتبط است.
وی بر لزوم آموزش تأکید کرد و گفت: آموزش‌های لازم به کشاورزان و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی ارائه شود، مردم باید بدانند چگونه خدمات لازم در حوزه کشاورزی را دریافت کنند و مسئولان هم باید خدمات را به صورت شفاف ارائه کنند.