Agricultural Organization of Qom

رهبری
امروز پنج‌شنبه 09 فروردین 1403
منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 08 فروردین 1403

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم از راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالاهای اساسی در سطح مناطق هشت‌گانه شهرداری قم و شهرهای تابعه با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین کددار خبر داد.

محمدرضا حاجی رضا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، شاهد شتاب بهتری در توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در بین مردم هستیم.

وی افزود: در همین راستا شبکه تامین و توزیع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در شهر قم و شهرهای تابعه استان، راه اندازی شده‌است.

حاجی رضا، گفت: با استفاده از این شبکه، کالاهای اساسی به سهولت و در بستر یک مجموعه نظام‌مند در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما در سطح استان قم به سبب تراکم جمعیت و اجرای برنامه‌های مناسبتی بسیار در طول سال، از حیث تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار بایستی همواره پاسخگوی مردم باشیم و برنامه‌ریزی این است که بگونه‌ای مدیریت کنیم که در کل مناطق شهرداری و شهرهای اطراف این نیازها به صورت منطقی برطرف شود.

توزیع یک‌هزار و ۱۰۰ تن برنج و ۱۵۰ تن گوشت

وی در ادامه عنوان کرد: فعالیت ستاد تنظیم بازار با موضوع ماه مبارک رمضان و سال جدید پس از نیمه شعبان در سه بخش تامین، توزیع و نظارت آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در این خصوص توضیح داد: تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ تن برنج در استان بین مباشرین، اتحادیه بنکدار و خواروبار و مواکب، گروه‌های جهادی، تکایا و هیات‌های مذهبی به منظور اجرای آیین‌های افطاری و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی توزیع شده‌است.

حاجی رضا ادامه داد: همچنین ۱۵۰ تن گوشت منجمد تنظیم بازاری و ۴۰۰ تن  شکر خانوار و شکر صنف و صنعت و شکر اتحادیه شیرینی و زولبیا و بامیه توزیع شده‌است و بازار مرغ هم به سبب قراردادهای خوبی که در این زمینه منعقد گردید، از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در استان قم اتاق اصناف و اتحادیه‌های خواروبار، بنکدار و پروتئین در حوزه گوشت و مرغ به وظایف خود بخوبی عمل می‌کنند، اما همیشه دغدغه این بوده که این اقلام اساسی، با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

توزیع ۳۵۰ تن میوه شب عید در قم

وی در خصوص نظارت بر توزیع کالاهای اساسی گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی از اول اسفند در قالب ۱۰ اکیپ به صورت مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صمت در حال بازدیدهای دوره‌ای و نظارت بر چرخه توزیع و قیمت کالاهای اساسی بخصوص در حوزه میوه شب عید و نانوایی‌ها هستند.

حاجی رضا افزود: ۲۰۰ تن پرتقال درجه یک تامسون با قیمت هر کیلو ۱۸ هزار تومان، ۱۳۰ تن سیب سمیرم با قیمت هر کیلو ۳۴ هزار تومان و ۱۵ تن خرما از قرار هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان در اختیار جایگاه‌های توزیع میوه قرار گرفت.

وی گفت: میوه‌های مورد نظر  تا پایان فروردین توزیع می‌شود، از نظر کیفیت نیز ماندگاری بیشتری نسبت به میوه‌های بازار دارد، از لحاظ قیمت نیز مکلف هستیم  ۱۵ درصد زیر قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

وی در خصوص نان و آرد با اشاره به فعالیت ۹۰۰ واحد نانوایی لواش ، تافتون ، سنگکی و بربری در سطح استان عنوان کرد: مدیریت توزیع آرد نانوایی‌ها بوسیله سامانه هوشمند و بر اساس میزان پخت نان و خروجی کارت‌های بانکی مردم صورت می‌گیرد.