رهبری
امروز چهارشنبه 03 تیر 1405

» هم‌افزایی اجرایی و قضایی برای مهار برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه قمرود ‌

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 01 تیر 1405

در آستانه هفته قوه قضاییه، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قم به همراه متولیان اجرایی منطقه سلفچگان، در دیداری با حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، دادستان سلفچگان، پیرامون صیانت از منابع آبی گفتگو کردند. این تعامل با هدف ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی صورت گرفت تا از طریق رویکردی جامع، راهکارهای مقابله با برداشت‌های غیرقانونی از رودخانه قمرود و تضمین حقوق بهره‌برداران قانونی مورد بررسی قرار گیرد. ‌

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قم؛در این گفتگو، بر لزوم برخورد قانونی و قاطع با متجاوزین به منابع آبی تأکید شد. مدیر آب و خاک با تبیین اثرات مخرب برداشت‌های غیرمجاز بر تراز آبی منطقه، بر ضرورت هم‌سویی اقدامات فنی-اجرایی سازمان جهاد کشاورزی و دستورات قضایی دادستانی تأکید کرد. هدف از این تعامل، شناسایی دقیق نقاط تخلف و جلوگیری از تخریب اکوسیستم رودخانه قمرود است تا با تکیه بر نظارت‌های سخت‌گیرانه، عدالت در توزیع منابع آب محقق شده و از اتلاف ذخایر آبی در برابر بهره‌برداری‌های غیرقانونی جلوگیری شود.