Agricultural Organization of Qom

رهبری
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
منتشر شده در تاریخ دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم  با اشاره به اینکه ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی قرار دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک هزار تن گل محمدی از مزارع قم برداشت شود. 

خدیجه نورائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت:  ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی قرار دارد که این تعداد بارور است و هر ساله از آن گل محمدی برداشت می‌شود همچنین ۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت نهال گل محمدی است که هنوز به مرحله باردهی نرسیده است. 

خدیجه نورائی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت:  ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی قرار دارد که این تعداد بارور است و هر ساله از آن گل محمدی برداشت می‌شود همچنین ۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت نهال گل محمدی است که هنوز به مرحله باردهی نرسیده است. 

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: در استان قم ۱۰۱ نفر کشاورز و بهره‌بردار در زمینه تولید و پرورش گل محمدی وجود دارد. 

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۳۱ تن گل محمدی در سطح استان قم تولید و برداشت شد.

نورائی بیان داشت: باتوجه‌به هرس به‌موقع کوددهی و محلول‌پاشی گلستان‌های گل محمدی استان و شرایط آب‌وهوای مناسب در سال جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار تن گل محمدی از گلستان‌های استان قم برداشت شوند.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان ۷ تن گلاب در سطح استان قم در مجموعه‌های فراوری تولید شود، از گل محمدی در استان قم گلاب گل خشک غنچه و اسانس تولید می‌شود.

نورائی تأکید کرد: در استان قم یک کارخانه صنعتی تولید گلاب و فرآورده‌های گل محمدی وجود دارد و مابقی به‌صورت دیگ‌های سنتی به گلاب‌گیری و فراوری‌های آن مشغول می‌باشد.